20110806

騎著車,在風中傳唱祝福。






Free Bird - Lynyrd Skynyrd

If I leave here tomorrow
如果明日我將離去
Would you still remember me ?
妳還會記得我嗎?
For I must be traveling on, now,
而我現在應該啟程在路上了
There's too many places I've got to see.
有太多的地方我想要翱翔
But if I stay here with you, girl,
但如果我留下來和妳在一起 女孩
Things just couldn't be the same.
也不會和從前一樣
'Cause I'm as free as a bird, now,
而現在的我自由如鳥
And this bird you cannot change.
這是一隻妳改變不了的鳥
And the bird you cannot change.
一隻妳改變不了的鳥
And the bird you cannot change.
一隻妳改變不了的鳥
Lord knows, I can't change.
上蒼知道我是不可能改變的

Bye, bye, baby it's been a sweet love.
再會了寶貝 這曾是一段甜美的愛
Though this feeling I can't change.
雖然這份感情我無法改變
But please don't take it so badly,
但請不要糟蹋它
Cause the Lord knows
因為上蒼知道
I'm to blame.
是我不夠好

But if I stayed here with you, girl,
但如果我留在妳的身邊
Things just couldn't be the same.
事情也不會好轉的
'Cause I'm as free as a bird now
就因為我現在自由如鳥
And this bird, you'll never not change
而這隻鳥 妳是永遠無法讓他改變的
And this bird you cannot change.
一隻妳改變不了的鳥
And this bird you cannot change.
一隻妳改變不了的鳥
Lord knows, I can't change
因為上蒼知曉 我是不能改變的

Lord help me, I can't change
神啊 請幫助我 我不能軟弱下來改變
Lord I can't change
神啊 我不可以改變

Won't you fly high, free bird, yeah?
自由的鳥啊 你為何不展翅高飛?


加油:D